Helga 11-13. august er det full fart på fotballbanene i Alta når Altaturneringen går av stabelen igjen. I år stiller ØIL med 5 lag sammen med våre gode samarbeidsklubber Sørøy Glimt og Burfjord IL. I tillegg stiller Burfjord med lillejente- og småjentelag, der noen av våre spillere deltar.
Mange av spillerne, laglederne og foreldrene har års erfaring med turneringa, mens andre opplever turneringa for første gang. Vi har laget litt informasjon slik at det blir lettere å forberede seg til turneringshelga.
LAG:
I år stiller vi med 5 lag under navnet Øksfjord IL i turneringa: Mygg gutter 1 og 2 og mygg jenter, (5'er), lillegutter (7'er) og smågutter (9'er). I tillegg deltar våre spillere i klassene lillejenter (7'er) og småjenter (9'er). Navnet på disse lagene er Burfjord IL.
LAGLEDERE
Lagledere for våre lag er:
Mygg gutter 1: Nils Lindh, tlf. 90 50 23 12
Mygg gutter 2: Morten Olsen, tlf. 41 54 34 75
Mygg jenter: Renate Olsen, tlf. 98 61 02 28
Lillegutter: Espen Vidjeland, tlf. 93 40 35 88
Smågutter: Sindre Martinsen, tlf. 90 27 76 75
Lillejenter (Burfjord IL): Paul Karlsen
Småjenter (Burfjord IL): Jørgen Torvund
KAMPER:
 I år må alle våre lag spille litt rundt omkring i Alta, det gjelder også mygglagene. Se kampoppsettet for alle våre lag. Lagledere og foreldre må i god tid organisere skyss til de forskjellige banene.
Småjente- og småguttelaget spiller 2 x 20 min kamper, lillegutter/lillejenter spiller 2 x 15 min, og mygglagene spiller 2 x 12 min.
I småjente- og smågutteklassen er det sluttspill for de beste lagene, mens de andre av lagene våre får 5 kamper uten registrering av resultat. Lag som blir slått ut etter gruppespillet i småjente- og smågutteklassen får ekstra plasseringskamp på søndag.
Kampene starter fredag morgen/formiddag. Alle spillerne bør være på plass til første kamp. Sjekk kampoppsettet for "ditt" lag slik at du er klar når første kamp begynner. Kampoppsettet finner du på Altaturneringens nettsider.
Trenere: Husk at alle lag må ha med seg matchball innover! Smågutter, småjenter, lillegutter og lillejenter bruker 4'erball, mens mygg- og minilagene bruker 3'erball.
Detaljer om opplegget for det enkelte lag vil bli gitt av trenerne i dagene før turneringa. Sjekk derfor når ditt lag har trening framover, og møt opp på treningen(e). Ta evt. kontakt med treneren dersom du/dere er usikker på noe.
OVERNATTING:
Som vanlig bor vi på Aronnes skole, et steinkast fra hovedbanene på Aronnes. Det er gangavstand til banene på Aronnes stadion.
Overnatting foregår på klasserom på skolen. Det er vanlig at noen av foreldrene til de yngste spillerne sover sammen med sine inne på klasserommene. Hvis noen av dere mangler overnattingsplass er det helt sikkert mulighet for å sove inne på skolen.
Noen bor i telt rett utenfor skolen. Det er plass til noen telt på gressplenen utenfor.
TURNERINGSAVGIFT:
Turneringsavgiften er som vanlig på kr. 350,-, og er obligatorisk for alle spillerne uavhengig av om de bor og spiser sammen med resten av laget eller ikke. Avgiften dekker turneringsdeltakelse og tørrmat f.o.m. torsdag ettermiddag/kveld.
BESPISNING:
ØIL/Sørøy Glimt organiserer tørrmat torsdag kveld, fredag morgen, fredag kveld, lørdag morgen og ettermiddag/kveld, og søndag morgen. I tillegg dekker turneringsavgiften grillmat lørdag kveld. Evt mat/middag ut over dette må ordnes/dekkes selv.
FORELDREVETTREGLER:
Vi håper at både spillere, trenere/lagledere, foreldre og andre vil få ei flott helg i Alta. |